Trendy na rok 2024
Co będzie ważne w biznesie w 2024 roku?
Kilka dni temu mieliśmy przyjemność uczestniczyć w FBE (Forum Branży Eventowej) w Warszawie, wracamy z głową pełną świeżych pomysłów na eventy dla firm oraz wyjazdy integracyjne dla Waszych klientów i pracowników.
Jednym z głównych punktów programu był wykład Profesora Krzysztofa Celucha, znanego eksperta, który przedstawił najnowsze trendy w turystyce biznesowej na rok 2024.
Wymienił 10 trendów, które będą kształtować nas w tym roku. Wynika z nich m.in, że podstawą stanie się dobrostan człowieka, budowanie relacji i komunikacji zarówno w gronie pracowników, konsumentów, czy partnerów biznesowych. Nie dziwi to, że wykorzystanie technologii będzie stale wzrastać – ale co może być zaskakujące to to, że punkt odniesienia do jej wzrostu będzie stanowił człowiek. Automatyzacja procesów, rozszerzona inteligencja – to i więcej będzie miało pozwolić nam w stawianiu sobie większych kamieni milowych, czy oferowaniu bardziej wartościowych usług lub produktów docelowemu odbiorcy. Będziemy mogli bowiem założyć, że sztuczna inteligencja odciąży nas w zadaniach rutynowych, które zajmują nasz czas, dla prostego przykładu – osoba sprzątająca pokoje hotelowe będzie mogła poświęcić więcej czasu na detale, podczas gdy robot odkurzający zajmie się dywanem. Tak samo ważnym aspektem stanie się ekologia i intensywne włączanie jej do planowanych działań w przedsiębiorstwach. Firmy będą aktywnie dbały o środowisko, ale i bezpieczeństwo geopolityczne, na wskutek czego wzrośnie znaczenie tego co lokalne, bliskie i wartościowe.
Chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na następujące trendy:
Lustrzana przynależność – gdzie „za fundament dla sukcesu organizacji uznaje się poczucie przynależności pracownika do firmy” (Celuch Consulting, Trendy 2024). Pracownik chce być angażowany w różne inicjatywy i mieć poczucie, że ściśle przynależy do firmy i ma wpływ na jej funkcjonowanie. Warto angażować pracowników w różne projekty oraz dawać im poczucie przynależności np. umożliwiając im uczestnictwo w grach i zabawach podczas eventów firmowych lub organizować wyjazdy motywacyjne w Polsce i za granicą.
Mentalny dobrostan – „dbałość o dobre samopoczucie naszych pracowników i klientów staje się coraz ważniejsza, ponieważ zdrowie psychiczne jest kluczowe dla sukcesu biznesowego. […] To nie liderzy tworzą firmy, ale ludzie, którzy są przez tych liderów zatrudniani, dlatego kluczowe jest motywowanie pracowników” (Celuch Consulting, Trendy 2024). Wyłonią się tu w firmach nawyki, które będą oferować np. przerwy na joge, sesje oddechowe, czy porady dotyczące zdrowego trybu życia, a nawet propozycje kilkudniowych wyjazdów integracyjnych.
Polaryzacja motywacji – „rzeczy takie jak wynagrodzenie, stanowisko i świadczenia są nadal istotne, ale są ważne tylko w takim stopniu, w jakim zwiększają zdolność do zaangażowania, […] ludzkie relacje i tworzenie poczucia przynależności będą ważnymi czynnikami napędzającymi wzrost w branży spotkań w 2024 roku.”
Jak widzimy znowu na podium staje człowiek i jego potrzeby. Skupienie się na naszych potrzebach to dobry kierunek rozwoju firmy. Wzrasta potrzeba wynagradzania i motywacji zarówno pracowników, klientów jak i partnerów biznesowych nie poprzez bodźce materialne, a doświadczenia, dążenie do polepszenia zdrowia psychicznego, zadowolenia, czy przywiązania do firmy oraz poczucie przynależności do jej społeczności.
Co możemy Wam zaproponować?
Wyjazdy motywacyjne, integracyjne za granice i wszelkiego rodzaju eventy, czy integracje lokalne i w Polsce są najlepszą metodą na wzrost wszystkich wymienionych czynników.
Jeśli już macie pomysły, marzenia - to połowa drogi za nami, ale może potrzebujecie dodatkowej inspiracji? Zaobserwujcie nas na profilach społecznościowych lub po prostu odezwijcie się - wspólnie wymyślimy najlepszy sposób na integrację!
Cały raport znajdziecie tutaj: https://www.celuchconsulting.com/polandimpact